tisdag 11 mars 2014

Orken kommer tillbaka sakta men säkert

Fredagen 28 feb. skulle A åka till sin pappa och M barn skulle till sin mamma så jag längtade efter att få vara sambo i några dagar.
På kvällen tog jag min lilla packning och cyklade bort till M.
Kände mig inte helt hundra men dagarna innan hade varit jobbiga med bla begravning så det var nog "sviter" från den dagen...

Vi käkade och tittade på tv medans jag kände mig mer o mer ruggig...fick även fruktansvärt ont i ryggen.

Sov inte mycket den natten.

På lördagen slappade vi och sen på em åkte vi hem till en kompis till M.
Fikade och kollade på LHC-HV71.
Det var trevligt men frös hysteriskt.

Vi åkte hem och M bäddade ner mig. Sov bort typ 2 dygn hos M men sen kände jag att jag ville vara hemma.

Normalt vid influensa eller liknande så känner man ju ändå att man är trött men att man klarar ändå av att göra vissa saker. Det orkade inte jag!
Jag var helt utslagen....

Försökte även att äta och dricka. Det som gick bäst var blåbärssoppa och nyponsoppa. Allt annat fick mig att må illa.

Febertopparna höll i sig o jag blev bara sämre och sämre.

Men envis som jag är så tänkte jag bara att "snart vänder det!!"

Lördagen den 8 mars bad jag M följa med som stöd bort till Ekholmen Centrum.
Normalt tar det kanske 5 min från min lägenhet.
Nu tog det 40 min...men var tvungen att stanna 2 gånger och vila. Annars hade det kanske bara tagit 30 min :-)
Vi handlade lite men sen fick M hämta sin bil och skjutsa hem mig. Orkade inte gå tillbaka.
Den kvällen blev jag inte uppe speciellt länge.

Söndagen 9 mars pratade jag med finaste L.
Hon vet exakt hur jag funkar som person så nu blev hon arg på mig! Sa att jag återigen skulle ringa 1177 och verkligen överdriva!
Överdriva så jag kunde på en remiss upp till US.

Sagt och gjort...ringde 1177 och "tjöt" lite. Och äntligen fick jag min remiss.
M skjutsade upp mig...

Jag kom dit vid 12-snåret men dom hade mycket att göra på akuten så det kändes som evigheter innan de ens började att göra undersökningar.
Men när de väl satte igång gick det undan.  Det var röntgenundersökningar hit o röntgenundersökningar dit.
Hann inte uppfatta allt som hände då min temp låg på över 39 gr.
Det enda jag uppfattade var att jag hade en bakteriell infektion.

Efter drygt 12 timmar på akuten hamnade jag på avd. 18 (mag o tarm)
Det visade sig att jag hade kraftig njurbäckeninflammation.

Jag vet oxå att läkaren pratade något om blodförgiftning.

Nu har jag legat på US i 2 dagar och jag mår betydligt bättre. Så pass att jag om drygt 1 1/2 timma får åka hem...
Whoohooo!!

Sen kommer jag bli sjukskriven i X antal dagar men hoppas jag återhämtar mig sakta men säkert.

Det som började med vanlig influensa slutade i lite kaotisk tillvaro med njurbäckeninflammation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar